De hondenmoeder

20 augustus 2023 - San Pablo Etla, Mexico

Buenos días!

Mijn vorige verslag was geëindigd met San Mateo in de bergen. Wat een goede beslissing was het om daar niet voor een langere tijd heen te gaan. Het was fris en veel regen. Na 4 dagen was ik er klaar mee en blij dat ik weer richting de warmte kon gaan. Leuk om gezien te hebben en om Miguel te spreken.

IMG_3851

IMG_3862

Terug in San Pablo Etla naar Casa Colibri waar ik mijn eerste officiële house & dog sitting project ga doen. Zo hee, wat een mazzelkont ben ik. Heerlijk huis en Maya (11 jaar) was een makkie. Wat een lieverd! De hitte was wel vrij intens, de regen bleef uit, de maand juni was verondersteld regenmaand te zijn, nou, ik denk 4 buien en dat het was het! Eind juni was daar dan eindelijk de regen. In de ochtend zonnig en in de middag de wolken en bijna elke dag regen. Met 26 graden beter uit te houden.

IMG_3882IMG_4179IMG_3915 IMG_3949IMG_4030IMG_4045IMG_4330IMG_3973IMG_4301

IMG_4112

Nog veel uren doorgebracht met het groot brengen van de puppy’s. Ze groeien goed en het moment van dit schrijven zijn ze 3.5 maand.

IMG_3891

IMG_3893

Voor het eerst zelfstandig eten/drinken

IMG_4041

Voor het eerst naar buiten, Angel (de grootste op deze afbeelding) had allerlei moedergevoelens voor de babies.

IMG_3981IMG_4070f520d7e4-78bf-42c0-a264-b264a78b6fabIMG_4360IMG_4362IMG_4338

IMG_4353

En dan zijn ze groot genoeg voor de buitenlocatie. Wat groeien ze hard! Drie zijn er ondertussen al geadopteerd. Gelukkig gaat het me emotioneel beter af dan de vorige keer, ondanks dat we deze grootgebracht hebben vanaf dat ze 8 dagen (ongeveer) oud waren.

712f2b9d-375b-4b5d-a67e-296c43058ee9

34572ad9-0c4b-44ce-b05f-93e1eebde2c7

Nog steeds elke ochtend om 6 uur op (🤨). Ook hier worden de dagen alweer korter, nog half donker als de wekker gaat en de zon komt pas op tijdens de ochtendwandeling.

98eee179-4a9c-4921-9163-a532b3fd3fedd9244925-cac1-4e10-8061-a40fb263236e

En dan is daar een heel bijzonder moment, moet genoemd worden in mijn verslag. Mijn pa is 80 jaar geworden!! Hiep hiep hoeraaaaaaa!! Helaas kon ik niet even op bezoek gaan maar heb vanaf een afstand hem kunnen verrassen (met behulp van de eigenaresse van de camping waar ze op dat moment verbleven) met een taart, kaart en cadeau. En kijk eens hoe goed hij er nog uitziet!! Tachtig is prachtig!

accb2ea2-ef17-44be-90d2-911cf9694a44

Na mijn eerste oppasproject was daar het volgende project. Wat een verschil. Met een (ongetrainde) pup van 8 maanden (nu al groter dan Jacky) en 3 chihuahua’s heb ik mijn handen vol. Wat een geblaf, gebedel en een gesloop, werkelijk ongekend! Mai koetnes! Wat is Jacky een engel vergeleken met hun (gewoon goed opgevoed 😜). Dus na een week was ik al enigszins overspannen (en dan moet ik nog 5,5 week 😬). Ben volop aan het opvoeden gegaan, ik moet zeggen, het bedelen is wel een stuk minder, althans, als ik in de keuken ben of eet, dan heb ik het voor elkaar dat ze op de bank blijven. Verder lopen ze de hele dag achter m’n kont aan. Als ik naar de plee ga, als ik een bak koffie pak, maw, als ik maar 1 beweging maak zijn ze alert. En blaffen dat ze doen, elk klein geluid buiten en ja hoor, daar gaan ze weer. IK WORD ER GEK VAN!!!! Ze zeggen dat chihuahua’s gezelschapshonden zijn, dat klopt heb ik ondervonden. Ze willen niets liever dan de hele dag op je schoot zitten. Nou….IK WIL GEEN GEZELSCHAP!!! M’n humeur daalt met de dag. Dus daar moet ik wat aan doen. Even een goed gesprek met mezelf: je kan de dingen niet altijd veranderen, soms is het zoals het is (helaas), maar ik heb de keus hoe ermee om te gaan. Focussen op de leuke dingen, de keuken bijvoorbeeld, weer heerlijke (bananen)brood gemaakt, Jamaica limonade (Hibiscus, LEKKER!!!) limoen limonade, pindakaas, humus, guacamole, allerlei verse kruidentheeën en andere (oven)gerechten wat lastiger is “op de camping manier”.

Nog 1,5 week te gaan. Voordeel is wel dat ik nu maximaal kan sparen. Dat moet ook wel, want al m’n spaargeld is op. Meeste zit in m’n auto plus ik heb nieuwe huurders, dus moest ook de borg terug betalen. Ai.

Jacky en Bear vinden elkaar erg leuk en spelen veel.

IMG_4859

Cindy Lou, Rudy en Romeo, kijk nou hoe leuk en gezellig het eruit ziet, wat een happiness 😝

IMG_4972IMG_4559IMG_4567IMG_4580

IMG_4543

IMG_4666

Elke zondag komen instrument-spelende vrienden van Tony bijeen in de bodega (soort van schuur). Van mijn verjaardagsgeld van pa en ma heb ik een ukelele gekocht. In Guatemala had ik er al kennis mee gemaakt en aangezien ik genoeg tijd heb in m’n nieuwe carrière dacht ik hee, dat is leuk om weer op te pakken. Snaren omgewisseld, want ik ben zo linkshandig als wat, dat gaat me beter af. En ik mocht meedoen met de Bebrilde, Bejaarde, Bodega Boys and Babe(s) Band. Ondertussen kan ik al wat spelen, nog erg basis hoor, het gaat op een bejaarde tempo, ik ben al helemaal ingeburgerd hahaha.

dafbfba8-61dc-4a67-8110-a5039a2a9458

IMG_4370

Zona Arqueológica de Atzompa

IMG_4522

IMG_4515

Vorige week meegeholpen met een campagne voor sterilisatie honden en katten. Rebecca had het initiatief genomen en in samenwerking met dierenartsen en vrijwilligers zijn er 80 honden en katten gesteriliseerd. Super!! Volgende maand komt er een vervolg, er staan al 30 nieuwe op de behandellijst.

IMG_4976

Ik zal er niet bij zijn, want over 1,5 week ga ik weer op pad. Tijd voor verandering na 5 maanden in deze buurt. Ik ken de ochtendwandeling nu wel, en de berg, en het dorp, en de bejaarde Amerikanen 😜. De keerzijde van house & dog sitting is dat het wel wat eenzaam is. Ik ben erg gelukkig met Jacky maar het is wel “honderig” zo. Ik ontmoet namelijk niet echt mensen op deze manier. Voorheen ontmoette ik mensen tijdens het kamperen en (meestal) heb je gelijk een leuke klik en genoeg avonturen praat, maar dat is nu totaal niet aan de orde. Leermoment, ik denk dat een maand house & dog sitting lang genoeg is aan 1 stuk (EN getrainde honden zou ook fijner zijn).

Een vriendin vroeg me onlangs hoe ik mijn leven leidt, of ik dat niet in Europa kan doen? Dan is alles zoveel makkelijker. Dan ben je ook zo even “thuis” als je wilt, vrienden en familie opzoeken, of zij mij. Ze vroeg het op het moment dat ik net niet zo lekker in m’n vel zat, dus dat ben ik eens gaan onderzoeken. Tja…dan zal ik toch echt m’n appartement moeten verkopen om enigszins een klimaatgoedgekeurde camper te kunnen veroorloven met al die nonsens over milieuzones en tolwegen en leeftijd camper en al die emissieklasse geneuzel. Camper op benzine dan?? Als zoiets als dit op benzine bestaat….

IMG_4874

Ik parkeer het idee voorlopig nog even. Eerst Mexico ontdekken. Er staan nog prachtige dingen op me te wachten, oa Puebla, Cholula en Nationaal Park Iztaccihuatl  - Popocatépetl. Prachtig!!

Saludos, ook van mi amor Jacky

I love you more everyday ❤️

70897c02-0324-44aa-92cc-685dd338bdc8

IMG_4672

IMG_2398IMG_4864

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma:
    20 augustus 2023
    Zoals gewoonlijk weer een fantastisch verslag. Geniet lekker verder Saskia.
  2. Ron:
    Mooie verhalen.
    Weer benieuwd naar je volgende reis met al je ervaringen.
  3. Clau:
    20 augustus 2023
    Hey Sas, super weer ons mee laten genieten! Veel plezier verder daar💋
  4. Margie van der Heijden:
    20 augustus 2023
    Geweldig Saskia om alles weer te lezen wat je hebt meegemaakt. Ben erg benieuwd naar je volgende plek. En dat idee van Europa....kan altijd nog. Liefs, en tot de volgende keer. Geniet van elke dag.
  5. Mandy:
    21 augustus 2023
    Heerlijk dat alles weer bijna 'open' is en je nieuwe dingen gaat zien en andere mensen kunt ontmoeten. Heel benieuwd waar je naartoe gaat! XXX
  6. Petra:
    21 augustus 2023
    Leest weer lekker weg! Veel plezier met de nieuwe uitdagingen die eraan komen X
  7. Carin:
    22 augustus 2023
    Heerlijk weer je reisverhaal te lezen en wat een leuke foto's. Nog ff en dan weer fijn op pad! Genieten van je vrijheid en al het moois van Mexico! 😘
  8. Iris:
    23 augustus 2023
    Lekker leesvoer weer😉
    Mooie foto’s ook!
    Geniet van de prachtige dingen die nog komen 😘
  9. Jim:
    23 augustus 2023
    Leuk reisverslag weer, Sas . Staat je goed die ukelele😀😎.

Succes met oefenen 💪
  10. Yvonne:
    28 augustus 2023
    Mooie foto's en leuk om weer iets van je te lezen. Geniet ervan zolang als mogelijk is. Liefs 🥰